L’AUP ha presentat més de 50 al·legacions al Pla de Mobilitat Urbana Sostenible que l’equip de govern va aprovar inicialment per Junta de Govern Local a finals de maig. Cal recordar que l’AUP havia demanat en diverses ocasions que el Pla s’aprovés per ple. Podeu llegir aquí totes les al·legacions de l’AUP.

Les principals al·legacions de l’AUP es centren en demanar un major pressupost total per tal de desenvolupar el Pla, ja que segons la proposta actual només comptaria amb un pressupost de 4.4 milions (58€/ciutadà) en 6 anys. Mentre que poblacions veïnes com Terrassa el pressupost és de quasi bé 16 milions (80€/ciutadà). A més, demanen incrementar el pressupost de 850.000€ per millorar voreres a 2.8 milions, ja que l’estat actual de moltes d’elles és deplorable. En aquest sentit, l’AUP recorda que ja havia fet propostes concretes de diversos carrers de la ciutat: Sant Josep, Sant Gaietà, Floridablanca, Joan Fiveller o c/Cadmo entre els c/Joaquim Blume i c/Prat de la Riba. L’AUP també demana crear zones pacificades més enllà del centre, per exemple a Ca n’Oriol, Can Fatjó, la Plana del Castell, la Plaça del Progrés, o la Plaça Esbart Dansaire (veure imatge), entre d’altres.

Un altre aspecte important és que a les urbanitzacions es proposa fer molts estudis de viabilitat però no es fa cap dotació per a cap proposta concreta. A més, el Pla obvia diverses reivindicacions que els veïns i veïnes de les urbanitzacions porten fent fa anys en relació a la millora del servei d’autobús.

Altres al·legacions tenen relació amb reduir el trànsit al voltant dels entorns escolars per tal de fer-los més segurs i saludables; incrementar la freqüència de pas del servei de bus; incrementar els aparcaments segurs per a bicicletes; millorar la connexió de carrils bici amb ciutats veïnes; instal·lar escales mecàniques en zones amb molt de desnivell (per exemple per anar a Can Fatjó); pacificar tota la ciutat a 30km/h, amb algunes zones concretes a 20km/h; pacificació del trànsit al llarg de l’eix de la Riera; concretar una proposta per d’adequar tota l’Av. de l’Estatut en un via urbana de veritat, més pacificada i donant prioritat a la mobilitat a peu, bicicleta i transport públic; o celebrar la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible cada any amb activitats que promoguin el transport sostenible i saludable.

Una altra proposta de l’AUP és moure l’actual aparcament de l’Escardívol a la zona de la Plana del Castell per tal de recuperar l’Escardívol com a parc urbà (de fet, el POUM el té classificat com a zona verda), i així poder connectar aquest espai amb la Plana del Castell amb una passera, desenvolupament així un eix pacificat per a la mobilitat a peu i en bicicleta i recuperant un pulmó verd al centre.

Etiquetat a: