L’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) és un servei essencial que ofereix l’Ajuntament per facilitar als ciutadans l’accés a la informació i la gestió de tràmits administratius relacionats amb la ciutat i l’administració local. La seva missió principal és apropar els serveis municipals a la ciutadania, fent que els processos administratius siguin més accessibles, ràpids i eficients.

Ara bé, a la nostra ciutat de 83.000 habitants tenim una sola oficina que es troba saturada i ofegada. Actualment, les instal·lacions i els recursos humans disponibles resulten insuficients per donar resposta amb la rapidesa i la qualitat que mereixen els ciutadans i ciutadanes. Aquest fet provoca temps d’espera prolongats, una major càrrega de treball per al personal i, en conseqüència, menor satisfacció general dels usuaris amb els serveis públics.
Les dades recollides durant els últims mesos, posen en relleu que s’està incomplint la carta de serveis acordada, és a dir l’eina de gestió de la qualitat per millorar l’activitat de prestació pública i un instrument de comunicació a través del qual l’Administració informa la ciutadania dels serveis que els ofereix, els compromisos i estàndards de qualitat que assumeix en la seva prestació, i els drets i obligacions que els assisteixen.
Volem una bona atenció a la ciutadania i unes bones condicions per les treballadores.
Davant d’aquesta realitat, cal dur a terme una ampliació de l’OAC, tant en l’àmbit físic com en els recursos humans i tecnològics. Aquesta ampliació permetria: millorar l’accessibilitat i la comoditat dels espais d’atenció, reduir els temps d’espera i optimitzar el servei, adaptar-se a les necessitats d’una ciutadania cada vegada més diversa i digitalitzada.
Per això presentem al ple la següent moció i proposem tots aquests acords:

