L’AUP CREU QUE ELS 18.000€ PER A COMPRAR UN COTXE ELÈCTRIC ES PODRIEN HAVER DESTINAT A PROMOCIONAR EL TRANSPORT PÚBLIC O EL PROGRAMA BUS A PEU         

L’equip de govern hauria d’explicar la relació que hi ha entre Rubí Brilla i l’ex-alcaldessa Carme García i el seu ex-assessor Àngel Ruiz

Fa pocs dies l’Ajuntament de Rubí anunciava a través d’una nota de premsa que el consistori ha finançat amb 18.000€ part de la compra d’un cotxe elèctric per a compartir entre usuaris de la cooperativa de Som Mobilitat, tot i que temporalment els ciutadans podran fer-ne ús a través d’uns vals (https://www.rubi.cat/ca/ajuntament/sala-de-premsa/notes-de-premsa/els-rubinencs-ja-poden-llogar-per-hores-el-vehicle-electric-de-la-cooperativa-som-mobilitat).

Tot i que l’AUP celebra que la cooperativa Som Mobilitat s’hagi conformat a la nostra ciutat i impulsi accions en matèria de mobilitat sostenible, que esperem que vagin molt més enllà de promocionar i compartir el cotxe elèctric, el que ja no trobem tant normal és que l’Ajuntament de Rubí utilitzi 18.000€ de les arques municipals per comprar un cotxe elèctric que ni tant sols quedarà a nom de l’Ajuntament, sinó a nom de Som Mobilitat. Pensem que abans de promoure el cotxe elèctric, Rubí hauria d’impulsar altres mesures molt més efectives per tal de reduir la contaminació de l’aire i el soroll, recuperar l’espai públic per a les persones i promoure l’activitat física de la població a través d’una mobilitat activa (caminant, en bici, etc). Aquestes mesures són, principalment, la millora de l’espai públic (voreres, carrils bici…) i de l’accessibilitat, la promoció del transport públic, i engegar el programa “Bus a peu, una proposta que vam presentar fa uns mesos al ple i que té l’objectiu de millorar l’entorn al voltant de les escoles així com garantir una mobilitat segura, saludable, eficient i sostenible. Aquestes serien mesures que realment farien de Rubí la “ciutat de la infància” i no pas comprar un cotxe elèctric per a un tercer (veure declaracions de l’Alcaldessa en aquest sentit).

D’altra banda, el 31 de gener, dia en el que es celebrarà una reunió de seguiment del Pla Director de Rubí Brilla, pendent des de novembre, l’equip de govern haurà d’explicar com el projecte Rubí Brilla es coordina amb altres serveis de l’Ajuntament. Per exemple, en el cas d’accions relacionades amb mobilitat, caldrà explicar com és la coordinació amb el servei de mobilitat, una coordinació que és imprescindible i que creiem que no està tenint lloc. Els responsables del projecte, i concretament el regidor Güeto, també hauran d’explicar quina és la relació de Rubí Brilla amb l’ex-alcaldessa d’aquesta ciutat, Carme García. Segons sembla, Rubí Brilla estaria pagant per utilitzar una app impulsada o desenvolupada per empreses o cooperatives en les que actualment treballen Carme García i un ex-assessor del seu govern, l’Àngel Ruiz. Si això es confirmés, estaríem parlant de portes giratòries en les que el projecte Rubí Brilla sembla tenir un paper clau. A la reunió de seguiment l’equip de govern també haurà d’explicar perquè no s’han dut a terme la majoria de propostes que contemplava el Pla Director de Rubí Brilla i quin és el futur del projecte davant la manca d’execució del Pla, amb el que d’altra banda no compartim algunes de les propostes que contempla, tal i com ja vam argumentar fa més d’un any. De fet, una de les propostes que l’AUP va fer, que era redactar i aplicar un protocol de festes i actes sostenibles, es va pagar l’any 2016 (2420€) però a gener del 2018 encara no hem vist cap document. Caldria, doncs, explicar la despesa, a on està el pla i perquè no s’aplica. Finalment, l’equip de govern també haurà d’explicar la despesa de 4508€ per renovar el registre de la marca Rubí Brilla. Aquest cost és molt elevat i no creiem que pagar el registre de la marca Rubí Brilla aporti un benefici justificat a la ciutat (veure despeses a la web de l’Ajuntament). Cal, en general i al nostre entendre, replantejar el projecte i les prioritats, donant més valor a les accions que es puguin fer en matèria de sostenibilitat que no pas al nom del projecte, que té poca rellevància a la ciutat i fora d’ella.